Eufonie - Penderecki: Siedem bram Jerozolimy Filharmonia Narodowa

Przejdź do treści

organizator:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Narodowe Centrum Kultury

 

więcej informacji o festiwalu: eufonie.pl

Bilety na wszystkie koncerty festiwalu Eufonie dostępne w kasach Filharmonii Narodowej oraz w serwisie bilety24.pl.

Zamknij

Anna Lubańska

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie: Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w klasie Krystyny Szostek-Radkowej.

Jest zwyciężczynią Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari, na którym przyznano jej również trzy nagrody specjalne. Podczas studiów zadebiutowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, z którym związana jest na stałe, wykonując pierwszoplanowe partie operowe. Z jego zespołami występowała również na wielu prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą.

Talent wokalny, temperament i zdolności aktorskie oraz różnorodny repertuar czynią z artystki jedną z najbardziej wszechstronnych współczesnych polskich śpiewaczek, z równym powodzeniem wykonującą zarówno role dramatyczne, jak i te o lżejszym charakterze. Regularnie współpracuje z Teatrem Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, Operą Krakowską i Śląską w Bytomiu.

Jest cenioną śpiewaczką oratoryjno-kantatową, wykonuje partie altowe w dziełach: Hectora Berlioza (Symfonia dramatyczna „Romeo i Julia”), Giuseppe Verdiego (Requiem), Ludwiga van Beethovena (Missa solemnis i IX Symfonia), Wojciecha Kilara (Missa pro pace), Georga Friedricha Händla (Mesjasz), Johanna Sebastiana Bacha (Magnificat, pasje i kantaty), Karola Szymanowskiego (III Symfonia „Pieśń o nocy”) i Antonína Dvořá ka, a także kompozycje Krzysztofa Pendereckiego (m.in. VII Symfonia „Siedem bram Jerozolimy”).

Posiada bogaty repertuar pieśniarski (w języku niemieckim, francuskim, polskim, włoskim, hiszpańskim, czeskim, rosyjskim, jidysz i angielskim). Występowała na scenach operowych i estradach w Japonii, Norwegii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Belgii, Francji, Monako, Hongkongu i innych. Współpracowała ze znakomitymi solistami i dyrygentami, takimi jak Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Jacek Kaspszyk, Marc Minkowski, Plácido Domingo, Edita Gruberová, Stanisław Skrowaczewski i Patrick Fournillier.

Ma w dorobku szereg nagrań radiowo-telewizyjnych oraz płytowych, w tym Straszny dwór Stanisława Moniuszki (EMI) oraz Ubu Rex Pendereckiego (obie rejestracje dokonane z zespołami Teatru Wielkiego – Opery Narodowej pod batutą Jacka Kaspszyka). Często zapraszana jest jako juror w konkursach wokalnych.

 

[2023]